mandag den 9. april 2012

Genbrug er sagen...

Fordi det som regel er en billig løsning, men ikke mindst fordi, at man ofte får lavet en helt unik og personlig løsning...
Vi har fået nyt tag på garagen, og dette tag blev leveret i vores indkørsel på en kæmpe dobbeltpalle. Da taget var lagt anede vi ikke, hvordan vi skulle komme af med den store palle, der nu bare lå og spærrede i indkørslen. Vi snakkede om hvordan den skulle skæres op for at vi kunne komme på genbrugspladsen med den, men jeg tænkte også på hvor meget godt træ der egentlig var i sådan en palle - lidt rustikt måske men dog godt og kraftigt træ. Da jeg samtidig i en længere periode har ønsket mig et udekøkken - eller i hvert fald et bord i haven med en vandhane, så blev løsningen, at vi omdannede plankerne i pallen til sådan et udekøkken. Kæmpe tilfredsstillelse at lave noget ud af ingenting.....og så fint et bord det blev synes jeg. Vi købte blot nogle enkelte glatte brædder til selve bordpladen.



Vandhanen havde vi tilovers fra huset hvor vi lige har bygget om og selve vasken - ja det er helt en historie for sig....:) Den forelskede jeg mig i for 10 år siden i på Bali og slæbte den hjem og videre gennem 4 flytninger uden den er blevet brugt - så nu var tiden til, at den fine vask lavet af perlemor kom til sin ret. Jeg glæder mig nu vildt til, at sommeren kommer og jeg skal skylle jordbær i mit nye udekøkken :)


Den lille mistbænk ovenpå blev lavet af en gammel låge fra et skab der ikke skulle bruges mere og her skal nu sås krydderurter i krukker, og de gamle kurve under bordet er fra en nedlagt bagerbutik og købt på et loppemarked på langeland :)



SKØNT OG NÆSTEN GRATIS :)

1 kommentar:

  1. Hvor er det bare fint !!!!! - håber du/I har haft meget glæde af det :-)
    Go' inspiration !
    Hilsen Helle

    SvarSlet